lunes, 2 de noviembre de 2009

Resum de la conferència de Ana del Barrio

La setmana passada vam assistir a la conferència que va realitzar Ana del Barrio a la facultat.
Ana del Barrio esta llicenciada en psicologia a Madrid, es consultora i te la seva pròpia empresa tambe col•labora en diferents projectes per infants de 0 en 6 anys.

Reflexió critica:
Que es el que observem i el que no veiem:
Hi ha 3 tipus de reflexió objectiva
-Transformar el procés de personal a professional. (va explicar la anècdota de la seva filla que volia ser professora), fa una referència del que oferim en els centres educatius.
-Educadora (va expicar la anècdota sobre la nina que li falta una cama)
-El seu objectiu es millorar la qualitat professional dels educadors a través de les comunitats d’aprenentatge i les competències que necessiten les educadores. Cal que creïn diàleg respecte la diversitat que constantment treballa a tots els nivells.
-Crear una comunitat que sigui conscient de crear nous espais i nous àmbits.
-La practica diària que confronta situacions diàries. Aquests centres tenen un equip de gerència directa, treballen sota una cúpula de alt nivell.

Marc teòric:
Parteix de diferents premisses per treballar en centres infantils, cal que tothom participi en el procés d’aprenentatge.
Ana del Barrio ens parla sobre com han de ser els equips docents. Ara exposaré las idees principals de les que ens va parlar:
-La millora de l’ensenyament i la seva qualitat passa indefugiblement per una millora de la cohesió.
-Estableix els factors per una bona dinamització.
-Valors guia.
-Motivació.
-Compromís.
-Cooperació generosa.
-Cal un bon líder, estableix valors de bon líder.
-El grup motivat cal que arribi a un consens que li doni valors.
-Parla de cooperació en grup.
-Calen líders optimistes que contagia el seu optimisme al grup, il•lusió, reintentin l’escola i visió.

Critiques:
-Ana el Barrio sempre utilitzava la mateixa paraula de col•lega.
-tota l’estona es trobava a la mateixa zona no es desplaçava.
-Es recolzava en les ulleres suposo que es perquè estava una mica nerviosa.
-També utilitzava molt en el PowerPoint i per tant, no explica res de nou.
-Donava moltes voltes a les mateixes preguntes i no responiaels dubtes que teniem.
-Anava molt rapid i no se li entenia molt bé.
-Posava exemples personals.
-No va parlar del projecte en si, perquè desprès de sortir de la conferencia no vaig saber exactament de que parlava.
-Finalment la conferencia va ser molt pesada i monotona.

No hay comentarios:

Publicar un comentario