miércoles, 14 de octubre de 2009

La meva experiencia en el periode d'adaptació

Desprès de haver acabat el grau superior d'educació infantil, he trobat feina en una escola bressol a Montcada i Reixac. Actualment les meves tasques són: ajudar a la tutora amb els hàbits d'higiene, preparar taules per dinar, anar a buscar el dinar de la classe, preparar els llits, donar-lis el menjar i portar-los a dormir. Un cop els infants estan dormint, la meva tasca serà de preparar motxiles, guardar pitets i recollir la classe.

Aquest any es el primer cop que estic durant el periode d'adaptació amb infant de 1 a 2 anys. Voldria explicar les meves experiencies, les meves inquietuds, dubtes i aportar el meu punt de vista sobre el tema.

Els primers dies amb els infants van ser molt durs, ja que tant com els infants, mestra com l'auxiliar eren nous, per tant, ningú ens coneixiem. Aquest fet va suposar que fos tot mes dur, els infants es trobaven molt insegurs i temerosos, ja que per alguns era el primer cop que es separaven dels seus pares.
Desde el meu punt de vista vaig tractar de donar-lis un ambient de tranquilitat, de tendresa i caliu. Gràcies a la meva intervenció i la de la mestra el periode d'adaptació va durar nomes 1 mes.

Un cop expressada la meva experiencia, m'agradaria que alguna persona que tingui més experiencia amb infants durant aquest periode, que em pugui oferir diferents recursos i recomacions per tal de reduir o de fer menys feixuc aquests primers dies a l'escola.

Moltes gràcies anticipades.

3 comentarios:

  1. Benvolguda Jessica, he vist la teva entrada demanant ajuda en quant al període d'adaptació. Primer de tot dir-te que l'edat d'un anys, és una edat conflictiva perquè hi ha nens de dos tipus, infants que ja han estat a llars d'infants i altres que no han tingut cap tipus de relació amb infants ni amb altres adults.

    Bé, al meu blog tinc una entrada explicant la meva experìencia en aquest aspecte. Fes-li un cop d'ull!

    http://tona897.blogspot.com/

    Salutacions cordials

    ResponderEliminar
  2. Hola Jessica, he llegit el teu bloc i casualment jo també tinc un apartat al meu bloc on explico la meva experiència a la Llar d'infants durant el període d'adaptació. Jo a l'escola bressol on treballo durant els primers dies no faig jocs dirigits, deixo que els nens i nenes facin més jocs lliures, sortim una estona al parc i fem alguna activitat, intentant que els infants es posin en contacte entre ells per a que es vagin coneixent una mica més i així poc a poc adaptar-se al nou espai.

    Al meu bloc explico més sobre el període d'adaptació,potser et pot ajudar, si més no per a conèixer una experiència més.

    http://silviasalalecinena.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  3. Hola Jessica, com he pogut lleguir en el teu bloc, jo estic en una situació igual o pitjor que la teva, ja que mai me enfrontat al període d'adaptació. Podries passar pel meu blog per compartir experiències i vivències (http://gestioinformacioiticarnau.blogspot.com/)

    Una abraçada molt forta i sort!!

    ResponderEliminar